Jokaista asiakasta ja työntekijää arvostetaan yhtä paljon

Palvelupäällikkö Rita Sippolan työnkuvan vastuualueisiin kuuluu kassalinjasto sekä infopiste ja Postin palvelut. Hän on myös Prismakeskuksessa vuokralaisina toimivien palveluntuottajien yhteyshenkilö.

KEULAHAHMO-JUTTUSARJASSA TAPAAMME OSUUSKAUPPA KEULAN LÄHELLÄ TOIMIVIA IHMISIÄ: YHTEISTYÖKUMPPANEITA, HENKILÖKUNTAA JA RAUMALAISIA, JOIDEN ELÄMÄÄN PAIKALLINEN OSUUSKAUPPA KUULUU.

Rauman Prisman kassahihnalla vaihdellaan hyväntuulisesti kuulumisia. Kassat ovat usein se kauppareissun viimeinen kohtaaminen, joten iloiset ja osaavat ammattilaiset ovat tärkeä osa asiakaskokemusta.

– Prismassa jokainen asiakas kohdataan yksilönä ja kaikki saavat omia tarpeitaan vastaavaa asiantuntevaa palvelua. Tiedostamme, että kassa saattaa toisinaan olla kauppareissun aikana ainoa kontakti henkilökuntaan tai jopa päivän ainoa kanssakäyminen toisen ihmisen kanssa, joten kassatyöntekijöillä on päivittäisessä arjessa iso ja vastuullinen rooli, palvelupäällikkö Rita Sippola sanoo.

Kassoilla työskentelee eri vuoroissa sesonkiajoista riippuen noin 50-60 työntekijää.

– Meillä kaikki tulevat keskenään hyvin toimeen, mikä varmasti näkyy myös hyvässä asiakaspalvelussa. Jokaista työntekijää arvostetaan ja jokainen on yhtä tärkeä, oli kyseessä sitten vakituinen työntekijä tai esimerkiksi opiskeluiden ohella työskentelevä.

Sippolan vastuualueisiin kuuluu kassalinjaston lisäksi infopiste ja Postin palvelut. Hän on myös Prismakeskuksessa vuokralaisina toimivien palveluntuottajien yhteyshenkilö.

– Kehitämme asiakaspalvelumme laatua yhteistyössä koko Prismakeskuksen henkilöstön kanssa. Tämä on meidän kaikkien yksi yhteinen Prisma.

Asiakaspalvelun laatua kehitetään yhteistyössä koko Prismakeskuksen henkilöstön kanssa.

Urasuunnitelma selvillä jo kerhoikäisenä

Sippola on työskennellyt Keulan palveluksessa kesäkuusta 1988 lähtien. Lukioikäisenä alkanut ura on jatkunut siis kohta jo 34 vuoden ajan.

– Muistan hyvin, kun kerroin kerhoikäisenä hoitotädille, että minusta tulee isona Supermarketin myyjä. Tätini työskenteli silloin Äyhön S-marketin paikalla sijainneessa Keulan Supermarketissa. Ja siellä minä sitten aloitinkin oman urani kesätöissä, Sippola muistelee.

– Palvelutiski oli 17-vuotiaalle tytölle hyvä koulu. Olen edelleen erittäin kiitollinen kaikille, jotka silloin perehdyttivät minua työhön. Sillä oli iso merkitys, että halusin jäädä työskentelemään kauppaan.

"Keula kouluttaa ja kannustaa meitä kehittämään omaa osaamistamme", Sippola kertoo.

Kun Supermarketin paikalle nousi silloinen Prisma, työskenteli Sippola siellä opiskeluiden ohella. Valmistuttuaan hän sai vakituisen paikan käyttötavaraosastolta. Vuodesta 1993 eteenpäin Sippola työskenteli apulaispäällikkönä sekä Prismassa että Sokoksessa, ja sen jälkeen vuodesta 2008 alkaen nykyisen Prisman kassapäällikkönä. Palvelupäällikkönä hän aloitti vuoden 2020 alussa.

– Ehdin työskentelemään vakituisena muutaman vuoden, kun minulle avautui mahdollisuus lähteä esimieskoulutukseen. Lisäksi suoritin vuonna 2006 kaupan alan esimiehen erikoisammattitutkinnon. Keula kouluttaa ja kannustaa meitä kehittämään omaa osaamistamme, Sippola kiittelee.

– Olen saanut tehdä vuosien varrella monenlaista työtä, ja kaikesta siitä on hyötyä nykyisessä tehtävässäni. Keulalla on esimerkiksi kaupan ja ravintola-alan toimipisteitä, ja sitä kautta henkilöstöllä on hienoja mahdollisuuksia oman työuran muutoksille saman työnantajan palveluksessa.

LUE KAIKKI KEULAHAHMO-JUTUT OSOITTEESSA WWW.KEULAHAHMO.FI

”PALLUKKA”: Haluatko laittaa palautetta Ritalle tai muille työntekijöillemme? Voit antaa palautteesi sähköpostitse: keula.palaute@sok.fi

#YhdessäOlemmeRauma