Päivittäispalveluissa panostetaan monipuolisuuteen ja helppouteen

Kaupallinen yhteistyö: Länsi-Suomen Osuuspankki

Kuva: Sanna Peräntie

OP Länsi-Suomen konttorilla on käynnissä vilkas maanantaiaamupäivä. Asiakkuuspäällikkö Hanna-Riikka Taipalmaa opastaa asiakasta tallettamaan säästölippaaseen vuosien aikana säästettyjä kolikoita.

– Päivittäispalvelut sisältävät pääsääntöisesti korttien, tilien ja verkkopalveluiden asioinnit sekä laskujen maksamiseen liittyvät palvelut, kuten e-laskut, suoramaksut ja maksupalvelukuoret, Taipalmaa kertoo.

Omistaja-asiakkaiden päivittäispalvelupaketit on räätälöity jokaiselle asiakkaalle yksilöllisesti sopiviksi. Omistaja-asiakkaaksi kannattaa liittyä heti OP:n asiakkaaksi ryhtyessään.

– Näin varmistaa sen, että saa iästä riippumatta käyttöönsä parhaat palvelut ja hyödyt. Esimerkiksi 7-vuotias ei välttämättä vielä tarvitse OP-bonuksia omaan käyttöönsä, mutta hän kuuluu perheen kokonaisuuteen ja hän pystyy kerryttämään bonuksia.

Päivittäispalvelupakettien hinnat määräytyvät valinnaisen kortin mukaan.

– OP:lla on hyvät ja kattavat kortit, joissa on runsaasti etenkin omistaja-asiakkaille suunnattuja etuja. Esimerkiksi luotollisen kortin ja tiliveloituksellisen debit-kortin pakettihinta on sama. Eduilla on iso merkitys, ja eduiltaan paras vaihtoehto on OP-Visa Gold. Siinä on kesäkuun 2022 loppuun asti tarjolla asuntolainakampanja, jossa kortin saa puoleksi vuodeksi ilmaiseksi.

Arjen talousasiat hoituvat kätevästi OP-mobiililla

OP Länsi-Suomella asiakkaiden tarpeisiin reagoidaan aktiivisella kehitystyöllä, josta yhtenä esimerkkinä on vuoden 2022 alussa tehty kassapalvelutarjonnan muutos. Porissa ja Raumalla kassapalvelut ovat nyt avoinna maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 10.00-16.30.

– Tahtotilamme on tarjota entistäkin monipuolisempaa asiakaspalvelua. Muutoksen myötä olemme kyenneet keskittämään kassa-asioinnit näille kolmelle päivälle. Näin pystymme tarjoamaan muille päiville ajanvarauksia, jolloin voimme keskittyä entistä tarkemmin asiakkaan kokonaisuuteen. Toimialueellamme löytyy kuitenkin edelleen jokaiselle arkipäivälle käteispalvelukonttori, Taipalmaa painottaa.

Digitaalisten palveluiden käyttö on kasvanut huomattavasti etenkin viimeisen kahden vuoden aikana. Sähköisten kanavien hyödyntäminen tekee pankkiasioinnista entistäkin helpompaa.

– OP-mobiilista omistaja-asiakas näkee kaikki palvelut ja edut, jotka hänen asiakkuuteensa kuuluvat. Lisäksi sieltä löytyy oma vastuuhenkilö ja sovelluksesta näkee muun muassa sen, mitä ominaisuuksia oma luotollinen kortti sisältää ja miten säästöt ovat kehittyneet. Laajennamme koko ajan OP.fi-verkkopankin ja OP-mobiilin palveluita. Pystymme palvelemaan asiakkaita myös verkossa Teams-sovelluksen välityksellä.

Omaa talouttaan voi hoitaa helposti OP-mobiilin ja viime vuonna OP:n asiakkaille mahdolliseksi tulleen Apple Pay:n kautta. Mikäli ei käytä Applen laitteita, voi hyödyntää Pivo-mobiilimaksusovellusta.

– Me neuvomme ja autamme tarvittaessa OP-mobiilin ja muiden sähköisten palvelukanaviemme käytössä. Asiakkaan tulee vain itse huolehtia ensin oman laitteen järjestelmät kuntoon, Taipalmaa toteaa.


GALLUP


Kysyimme OP Länsi-Suomen BEPOPn konttorissa asioivilta, miten he ovat kokeneet pankkipalveluiden sujumisen omassa arjessaan.

”Tulin sulkemaan kummipoikani puolesta hänen vanhaa säästötiliään. Muutamia mutkia on ollut matkassa, mutta lopussa kiitos seisoo, sillä tili saatiin nyt lopetettua. OP:n henkilöstöllä on halu palvella asiakkaita, ja tarkkuus esimerkiksi valtakirjan osalta on aina asiakkaan parhaaksi.”

Marjaleena Saarinen, Pori


”Olen ollut OP:n omistaja-asiakas jo yli 40 vuotta. Vaimoni kuoli viime kesänä ja hän hoiti aina meidän pankkiasiamme, joten tämä on minulle vielä uutta. En omista tietokonetta, vaan hoidan tarvittavat asiat konttorilla. Laskut olen laittanut suoraveloituksella. Sain kuolinpesäasioissa apua OP:n lakipalveluista ja nyt tulin käymään täällä laina-asioissa. Kaikki on sujunut aina hyvin ja olen ollut tyytyväinen palveluihin, tästä kertoo jo pitkä asiakkuuteni."

Markku Mahlamäki, Pori


”Olen ollut OP:n asiakas jo useita vuosikymmeniä. Käyn kerran kuukaudessa tässä konttorilla näin eläkkeiden maksupäivänä hoitamassa omia ja mieheni asioita. Jonot etenevät hyvin ja virkailijat ovat ihania, olen saanut täällä aina hyvää palvelua.”

Arja Harja, Pori


”Muistan tarkalleen, että olen ollut OP:n asiakas lokakuusta 1988 lähtien. Omistaja-asiakkaana olen saanut todella hyvää palvelua täällä konttorilla ja puhelimen välityksellä. Pääsääntöisesti hoidan kaikki pankkiasiat sähköisesti tietokoneella ja puhelimella OP-mobiilin kautta. Nämä digitaaliset palvelut ovat tuoneet helppoutta monien asioiden hoitamiseen.”

Anneli Stenroos, Pori


Soita meille suoraan!

Kaikki OP Länsi-Suomen asiantuntijat
palvelevat sinua myös puhelimessa sekä
verkossa. Löydät suorat puhelinnumerot
osoitteesta op.fi/lansi-suomi/soitasuoraan

#YhdessäOlemmeRauma